De populariteit van crowdbutching

Peelhorst Actueel Geplaatst op: 11 mei 2016

'Koop een Koe', sameneenkoekopen.nl. Of toch liever een varken? Crowdbutching: we kunnen er niet meer omheen. Waarom is het zo populair? “Mensen het verhaal vertellen, dat maakt crowdbutching tot een succes”, geloven veehouders Inge en Johnny van Raak.

Crowdbutchings-organisaties timmeren landelijk aan de weg. Met succes: crowdbutching is hip. Het idee: je koopt samen met andere mensen een koe. Pas wanneer het hele dier is verkocht, gaat het naar de slacht. Crowdbutching is makkelijk (je krijgt je vleespakket gewoon thuisbezorgd) maar voelt ook verantwoord: er gaat geen vlees verloren en er is veel aandacht voor dierenwelzijn.

Maar vooral het verhaal achter het vlees maakt crowdbutching populair, menen Inge en Johnny van Raak uit Hooge-Mierde. Het verhaal dat veehouders goed voor hun dieren zorgen en dat ook niet-biologisch oké is.

Van Raak verkoopt ook via crowdbutching. En dat loopt goed, vertelt Inge: "Mensen uit de buurt, uit Brabant, weten ons goed te vinden via mond-op-mond-reclame. Dat blijft toch het belangrijkste denk ik, dat mensen weten dat ze (h)eerlijk vlees krijgen.”

Lees het hele verhaal op foodupbrabant.nl >

Categorieën:

Stad & land

Voeg een reactie toe